Menu

Relacja

I edycja Forum Target: Klient Zamożny za nami!

W dniach 21-22 czerwca w warszawskim hotelu Polonia Palace, po raz pierwszy spotkali się praktycy odpowiedzialni za komunikację marketingowo-sprzedażową marek premium i luksusowych w Polsce. Spotkanie bardzo merytoryczne i konkretne, wielość branż w jednym miejscu i czasie – podkreślali wyraźnie zadowoleni Uczestnicy.

Cel spotkania

Przez dwa kolejne dni Prelegenci i Uczestnicy na różne sposoby mierzyli się z podstawowym wyzwaniem – jak, przy szybko wzrastającym poziomie zamożności, skutecznie trafiać do serc i umysłów osób zamożnych w Polsce, powodując wzrost rodzimego rynku dóbr premium i luksusowych.

Główne wątki tematyczne

Cel ten realizowaliśmy na różne sposoby. Przede wszystkim zebraliśmy i uporządkowaliśmy wiedzę na temat aktualnego portretu, preferencji zakupowych i aspiracji najzamożniejszych Klientów. Staraliśmy się ustalić optymalne kanały i częstotliwość kontaktów dla zbudowania długofalowej relacji. Ponadto zweryfikowaliśmy skuteczność narzędzi marketingowych oraz metody tworzenia naprawdę unikalnego CX. Poszukując nowych form wyrazu i ekspresji dla marek luksusowych nie zapomnieliśmy o wątkach prawnych i korzyściach płynących z właściwie zaprojektowanych aliansów z markami premium a nawet… masowymi.

Migawki z Forum – dzień pierwszy

Początek spotkania – interaktywna rywalizacja drużynowa – wskazała na silną chęć integracji zebranej społeczności praktyków. Następnie zaprezentowano case study private banking RAIFFEISEN POLBANK (1 miejsce w kategorii private banking w rankingu Forbes 2017) oraz wyniki dedykowanego badania pt. Konsumentki w świecie kosmetyków luksusowych (IQS). Poznaliśmy wtedy 3 sekrety uwodzenia marki. Kulminacją tej części była dyskusja panelowa pt. Dlaczego Warszawa to nie Paryż czy Mediolan? – z udziałem m.in. przedstawicieli firm: STOCZNIA JACHTOWA SUNREEF YACHTS, MASERATI PIETRZAK, FERRARI KATOWICE czy YES BIŻUTERIA. Perspektywy polskiej branży modowej rozpatrywaliśmy również w kontekście niedawnej informacji o przygotowaniach do uruchomienia polskiej edycji Vogue w 2018 roku. Po krótkiej przerwie wysłuchaliśmy dynamicznych wystąpień na temat aktualnego koszyka zakupów zamożnych (NOBLE CONCIERGE/ GRUPA GETIN NOBLE BANK) oraz jak skutecznie budować niekwestionowany prestiż marek luksusowych (MASERATI PIETRZAK, FERRARI KATOWICE). Prezentacji dopełniła ciekawostka: kiedy Klienci NIE kupują czerwonych Ferrari. W drugiej połowie dnia skupiliśmy się na specyfice branży luksusowych nieruchomości – potencjał, perspektywy oraz skuteczne działania marketingowe zaprezentował przedstawiciel POLAND SOTHEBY’S INTERNATIONAL REALTY. Już na tym etapie Forum wyjaśniliśmy, że za zakupem dóbr luksusowych – niezależnie od ich przeznaczenia – stoi zawsze ta sama osoba! Okazało się również, że polski rynek, pomimo skomplikowanych kolei losu, posiada bardzo ciekawą i bogatą ofertę nieruchomości historycznych. Wiele pytań i sugestii wywołała kolejna prelekcja, case study HERSE – ambitne zadanie przywrócenia świetności ponad 150-letniej polskiej marce-legendzie, ale już w aktualnym kanonie firm zachodnio-europejskich. Uczestnicy byli pod wrażeniem planów i rozmachu projektu. W kuluarach przyznawali, że ta prezentacja była dla nich prawdziwym novum i inspiracją. Po wymianie doświadczeń kuluarowych nastąpiły jeszcze 2 sesje warsztatowe – pierwsza z jedynym w Polsce senselierem – p. Martą Siembab, która zaczarowała publiczność profesjonalną komunikacją zapachową (Uczestnicy na pewno zapamiętają też skrót BHW – bezpieczeństwo i higiena wąchania) i druga, która wywołała burzliwą debatę na temat poziomu kwalifikacji sił sprzedażowych w sektorze premium. Dyskusję tę kontynuowano jeszcze długo na wieczornym koktajlu, który zakończył pierwszy dzień Forum.

Drugi dzień Forum – kluczowe momenty

W drugim dniu przedmiotem porannej części Forum stały się unikalne doświadczenia Klienta i sposoby kreowania niepowtarzalnego wizerunku marki. W tym bloku wysłuchaliśmy prezentacji przedstawicieli: LEXUS WARSZAWA, QUALITY MISSALA oraz BONE PET CLUB – prawdziwie niszowej marki hotelu & spa dla… zwierząt. Prezentacja pet-care w ultra indywidualnym wydaniu zaskoczyła Uczestników i sprowokowała wiele pytań. Falę sympatii wywołał także „współprezentujący” materiał mikro-pies. Drugim ważnym tematem tego dnia były alianse marek luksusowych i premium dla uzyskania efektu synergii. Wystąpienia przedstawicieli BRITISH AUTOMOTIVE CENTRUM JAGUAR LAND ROVERUNILEVER POLSKA (case study Magnum Fashion Night) zostały wzmocnione interaktywną dyskusją panelową na temat partnerstwa marek – w tym także i oceną, obserwowanej coraz częściej współpracy z markami masowymi. Po lunchu przeszliśmy do aspektów prawnych ochrony marki premium i luksusowej. Grono uznanych prawników i rzeczników patentowych (KANCELARIA PRAWNO-PATENTOWA, ALLEGRO, KANCELARIA TRAPLE KONARSKI PODRECKI I WSPÓLNICY) wskazywało na aktualne uwarunkowania prawne i konsekwencje, jakie wypływają ze stosowania konkretnej strategii obrony marki (postępowanie karne vs. cywilne). Celem bloku było przedstawienie w przystępny sposób roli organów państwowych, służb ścigania, ale i samych producentów/ dystrybutorów dóbr luksusowych wobec działań o charakterze przestępczym – sądząc po wysokich notach w ankietach – cel ten został zrealizowany. Dodatkową wartością tego bloku było zrozumienie jaką faktycznie rolę odgrywa handel „podróbkami” w międzynarodowych strukturach mafijnych i dlaczego walka z tym procederem jest tak trudna. Elementem zamykającym Forum była sesja Inspirations Show! – seria krótkich inspiracji na różne tematy oraz podsumowanie prowadzącego Forum – Piotra Piaseckiego (Dyrektor Zarządzający, BKeV), który zyskał uznanie i bardzo wysokie noty Uczestników za wszechstronną wiedzę i celne, często dowcipne puenty w toku całego spotkania. Pierwsza edycja jest zawsze odkrywaniem jak wiele jeszcze ciekawych wątków powinno stać się przedmiotem dyskusji w kolejnych edycjach – nie inaczej było i tym razem za sprawą dynamicznej wymiany doświadczeń i międzybranżowych inspiracji, płynących wprost od pasjonatów tematu. Serdecznie dziękuję wszystkim Uczestnikom i Prelegentom za otwartość w dzieleniu się najlepszymi praktykami, energetyzującą atmosferę spotkania i realną chęć nieustannego pogłębiania integracji! Dzięki Wam Forum stało się żywym odbiciem rynku i jego potrzeb, co stanowiło o jego sukcesie, a dla nas było źródłem dużej satysfakcji – dziękujemy! Anna Gapys Project Manager

OPINIE O FORUM:

Dziękuję za świetnie zorganizowaną przestrzeń dla wymiany doświadczeń. Magdalena Trzaskowska, Wiceprezes Zarządu, DENI CLER MILANO
To bardzo ciekawe spotkanie, które ma na celu wymianę doświadczeń osób, które pracują dla marek luksusowych i premium, a także jest odpowiedzią na rosnącą obecność tych marek w Polsce. Polecam udział w wydarzeniu a sama na pewno będę się starała być za rok. Karolina Szulęcka, Marketing Director, MASERATI PIETRZAK, FERRARI KATOWICE
Pierwsza edycji Forum TARGET KLIENT ZAMOŻNY udowodniła jak wielka jest potrzeba organizacji wydarzenia, mogącego stanowić platformę networkingową dla przedstawicieli branży dóbr luksusowych. Możliwość wymiany doświadczeń z profesjonalistami, uczestnictwo w gorących dyskusjach opartych o autentyczne case study, próby wspólnego definiowania specyfiki polskiego rynku i konfrontowania się z jego problemami, były dla mnie największymi walorami wydarzenia.
Na gratulacje zasługuje sprawna organizacja, która niewątpliwie wpłynęła tak na panelistów jak i na uczestników forum. Logistyka, przepływ informacji, uprzejmość i zaangażowanie staff’u były na najwyższym poziomie, co zaowocowało doskonałą atmosferą zarówno w kuluarach jak i w grupach warsztatowych.
Edyta Brykała, Prezes Zarządu, NOBLE CONCIERGE (GRUPA GETIN NOBLE BANK)
Byłem pod wielkim wrażeniem profesjonalnej organizacji pierwszej edycji forum Target: Klient Zamożny zwłaszcza jakości prelegentów i przedstawianych zagadnień. Była to również wspaniała okazja do zdobycia nowych kontaktów i nawiązania współpracy z innymi firmami z sektora dóbr i usług luksusowych. Marcin Kokowski, Head of Marketing, Sales and Communications, HERSE
Forum Target: Klient Zamożny to nie tylko dobrze przemyślana platforma networkingowa, lecz także wydarzenie pozwalające specjalistom z różnych branż zainspirować się świeżym spojrzeniem przedstawicieli zróżnicowanych, a często także niszowych biznesów, skierowanych do tej samej grupy docelowej. Radosław Jurek, Marketing Manager, BRITISH AUTOMOTIVE CENTRUM JAGUAR LAND ROVER
Gratuluję Państwu świetnego doboru prelegentów, organizacji i profesjonalizmu włożonego w organizację konferencji. Tak trzymać. Agnieszka Przyborska-Bojanowska, Prawnik, Rzecznik Patentowy, PRZYBORSKA-BOJANOWSKA KANCELARIA PRAWNO PATENTOWA
W imieniu Noble Concierge dziękuję za możliwość wzięcia udziału w Państwa przedsięwzięciu. Były to bardzo inspirujące i ciekawe dwa dni, a kameralna atmosfera faktycznie bardzo sprzyjała networkingowi i integracji. Gratuluję udanej organizacji! Jakub Sotowicz, Project Manager, NOBLE CONCIERGE

GALERIA ZDJĘĆ Z FORUM

PARTNERZY

PATRON MEDIALNY

ORGANIZATOR

Organizator: Blue Business Media
Blue Business Media Sp. z o.o. Oddział Kraków
ul. Berka Joselewicza 21c, 31-031 Kraków,
tel. + 48 12 35 05 400, fax. + 48 12 35 05 401,
info@bluebusinessmedia.com, www.bbm.pl

Copyright Blue Business Media Sp. z o.o. 2017